30 Ocak 2011

Bilgisayar maceram...


92 senesinde tanıştım bilgisayarla. Bir dergi görmüştüm köşedeki markette. Derginin adı "COMMODORE 64". Bilgisayar dendiğinde aklıma gelen ilk şeydi Commodore 64. Çok yakın bir arkadaşımda vardı bir tane. Zaman zaman onlara gidip oyunlar oynamaya çalışırdık. Elimizde tornavida "kafa ayarı" yapardık, oyun başlasın diye. Sonrasında bir akrabamda Amiga 500 le tanıştım. Bir gazeteden kestiğim ilanı çoook uzun süre cüzdanımda taşımıştım. Amiga 500 ilanı. Yine bir akşam amiga 500 sahibi abimizin evine yaptığımız ailecek bir ziyaret sonrasında annem aracılığıyla babamdan söz almıştım. Biz de bilgisayar alacaktık.

94 de liseye başladım. Anadolu Ticaret Meslek Lisesi. Bilgisayar dersleri var. Çok heyecanlıyım. Akşamları yatıyorum 2 saat doğru dürüst ne yapıldığı konusunda en ufak bir fikrim olmayan bilgisayar üzerine hayaller kuruyorum. ilk sene bilgisayar laboratuvarının kapısından içeri bakıp bilgisayarları süzüyorum. Ama ilk sene hazırlık. Bilgisayar dersi yok. Lise 2'yi iple çekiyorum. Dersler başlıyor ama bu sefer de bilgisayarlar sorunlu, bilgisayar derslerini sınıfta yapıyoruz. Doğru dürüst bilgisayar başına oturmadan programlama öğreniyoruz. İyi de sınav kağıdı "error" vermiyor ki!!! Öğretmen bilgisayar ekranını tahtaya çiziyor, şu tuşa tıklayınca şöyle bir ekran geldiğini farzedin diyor. "Farzedin" gelmeyebilir de!!! ne çıkarsa bahtımıza.

98 de orduya internet kafe açılıyor. Artık internet diye bir şey var. Nedir, nasıl bir şeydir, ne işe yarar!!! yine hiçbir fikrim yok. internete girsem çıkabilirmiyim acaba diye o an için anlamlı şu an için saçma bir soru geliyor aklıma. ya çıkamazsam! acaba bilgisayar bozulur mu! bilgisayar konusunda benden daha bilgili bir arkadaşımla internet kafeye gidiyoruz. bana hotmailden bir hesap açıyor. sedatsozen@hotmail.com heyt bee artık benim de bir mail adresim var. eee noldu şimdi. naapcam ki ben bu adresle. üniversiteye kayıt için İstanbul üzerinden feribotla bandırmaya gideceğim. İstanbulda dayımlarda kalıyorum bir kaç gece. Onlarda hem bilgisayar hem internet var. süper. kuzen bilgisayar başında bir şeyler yazıyor. Ben izliyorum. sonra başka bir yazı geliyor ekrana. o yazıyor. cevap geliyor. o yazıyor cevap geliyor. ben bön bön bakıyorum. ve soruyorum. "Şimdi sen buradan yazıyorsun, karşıdaki kişi okuyor, o yazıyor, sen mi okuyorsun?" evet diyor. Vaay be diyorum. süper birşey. teknoloji bu olsa gerek.

Bandırmada üniversite yıllarımda önce arkadaşların MIRC üzerinden yaptıkları sohbetleri izliyorum omuz üzerinden. Zamanla ben de sohbet olayına giriyorum. MIRC, ICQ derken superonline worldclub daki profilime ufak ufak kodlar eklemeyi öğrendim. Meğer o kodlar HTML kodlarıymış. İlgimi çekti. Kodlar yazarak kendi profilimi tamamen değiştirebilecektim. Sonra bu kodlarla websitesi tasarlanabildiğini öğrendim. Sonra ücretsiz siteler olduğunu, bir websitesini tamamen ücretsiz hazırlayabileceğimi öğrendim. Cebimde naktim, uğraşacak vaktim olduğu zamanları internet kafelerde geçirdim. Gecem gündüzüm internet kafelerde geçer olmuştu artık. Eve gidiyorum dediğimde hangisine diye takılırdı arkadaşlar. Kafeye mi? Fakülteye internet kafe açıldığında hemen atladım. Laboratuvar görevlisiydim. Artık elimin altında onlarca bilgisayar ve internet vardı. O zamanlar bir hocamızdan google diye bir site öğrenmiştik. Akademik araştırma konusunda çok iyi bir site demişlerdi. O zamana kadar yahoo vardı, altavista vardı. vardı da vardı. Ama google yoktu. Turk2000.cjb.net diye bir sitem vardı. O zamanlar İnternet Mahir vardı. İnternet üzerinden ünlü olmuş ilk insan. Evet. İlk internet starı bir Türk'tü.

2002 de, bilgisayarla tanışmamın 10. senesinde artık bir bilgisayarım olmuştu. Bir reklam ajansında da iş bulmuştum. Orada da grafik tasarım öğrenmiştim. Kendimi webtasarım konusunda geliştirip ASP öğrendim. Arkadaşlar sayesinde de biraz ondan biraz bundan derken amatör olarak bu işten para kazanan biri olmuştum. Ben semi-pro webmaster diyorum kendime. Bu işte henüz profesyonel olamadım. Ama hedefim bu. 1992 de başlayan bir hikayenin güzel bir sonu olsun istiyorum. Ben bu işi biliyorum demek istiyorum. Ben bu işin profesyoneliyim demek istiyorum. Ama ne zaman ne mekan buna şimdilik izin vermiyor. Daha ne kadar sürer bilmiyorum. Bekleyip göreceğiz.

Hiç yorum yok: